Milano'nun oturma odasındaki küçük bir dükkandan, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası'nda işlem gören milyarlarca avro değerinde küresel bir markaya kadar. Prada lüksün geleneklerine meydan okuyor, moda kurallarını altüst ediyor. Moda ile endüstri, sanat ile Amerika Kupası arasında. Bu 360 derecelik bir hikaye Thomas EbhardtBloomberg'in Güney Avrupa genel yayın yönetmeni yeni kitabında şöyle açıklıyorrada, bir aile hikayesi', 12 Kasım'da Sperling & Kupfer tarafından yayınlandı. “Bunu yazarken Prada'da özel bir şey olduğu fikrine kapıldım – Ebhardt, AdnKronos'a 'Pradaness' dedikleri şeyi söylüyor ve bunu gerçekten hissedebiliyorsunuz. Şirketi gezdim, Milano'daki, Valvigna'daki fabrikalara erişimim oldu, Birçok insanla konuştum ve fark yaratan çok güçlü bir bağlılık ruhu var. Miuccia Prada ve Patrizio Bertelli'nin hedefi bu Pradaness'in hayatta kalmasını sağlamak.”
Sergio Marchionne ve Leonardo Del Vecchio hakkında çok satan iki biyografinin de yazarı olan Ebhardt, şirket arşivlerini, tarihi kaynakları, daha önce hiç görülmemiş belgeleri tarayarak ve önemli tanıklıklar sayesinde, Grubun kökenleri ve geleceğe yönelik planlar hakkında şimdiye kadar bilinmeyen ayrıntıları ortaya koyuyor Miuccia Prada ve Patrizio Bertelli'nin oğlu Lorenzo Bertelli'nin hem yönetici hem de aile holdinginin büyük hissedarı olarak görevi devralmaya hazır olduğunu gösteren aile mirasına ilişkin ayrıntılar da dahil. “Diğer aile gruplarından farklı olarak aslında başlamış olan bu veraset sürecini uyguluyorlar.”diyor Ebhardt. Lorenzo'dan başlıyoruz. “Şirkete dahil olmak isteyen oydu ve onlar da bu işin onun eline geçmesini sağlamak için çalışıyorlar” diyor. Ayrıca yaratıcı açıdan bakıldığında Miuccia'nın Raf Simons gibi bir ortak kreatif direktöre sahip olması önemli bir adım, dolayısıyla gerçekten gelecek hakkında düşünüyorlar.”
Prada altın bir dönemde, birkaç yıldır tek bir ritmi bile kaçırmadı ve diğer rakipleriyle ve lüks sektörünün gösterdiği genel yavaşlamayla tamamen tezat oluşturuyor.. Ekim ayının sonunda grup dokuz aylık hesaplarını sundu ve yine Miu Miu'nun itici gücü sayesinde %15 gelir artışı ve 3,8 milyar Euro'nun üzerinde ciro bildirdi. “Belki bu bir tesadüf ama Lorenzo oraya geldiğinden beri tek bir anı bile kaçırmadılar, diye belirtiyor yazar, aile şirketini geleceği olan bir şirkete dönüştürdüler. Şirketi bölümlere ayıran CEO Andrea Guerra ve başkan yardımcısı Paolo Zannoni de geldi. Miu Miu ve Prada dünyanın en iyi performans gösteren markaları arasında yer alıyor ve herkesin Çin'e umutla baktığı üçüncü çeyrekte Miu Miu satışlarını ikiye katladı.” Ebhardt'ın altını çizen bu başarının nedeninin muhtemelen kendisi tarafından bile bilinmediğinin altını çiziyor. Miuccia Prada'nın kendisi: “Sevdiği şeyleri tasarlamaya devam ediyor ve hiç bu kadar çağdaş olmamıştı”.
Kitapta Ebhardt, Leydi'yi dünya sahnesindeki diğer birçok stilistin “ışık yılı ötesinde” olarak tanımlıyor: “Onun çeşitliliğini anlamaya çalıştım, entelektüel açıdan ona en yakın insanlara erişim hakkı tanındı” diye açıklıyor. Stilist Marc Jacobs'la, Pradaphere'in yazarı Micheal Rock'la, Miuccia'nın sanatçı arkadaşı Francesco Vezzoli'yle, bazı mağazalar yaratan Tate Modern'in mimarı Jacques Herzog'la konuştum ve bunun ne olduğuna dair bir fikir edindim. özeldir. 30 yıl önce Miuccia, temsil edilmeyen, modern, özgürleşmiş, kendi tarzına karar veren ve artık çağdaş olan bir kadını çizmeye başladı. erkekler tarafından. Miuccia sevdiği şeyi yapıyor ve hiç bu kadar çağdaş olmamıştı.”
Fransız devlerine meydan okuyabilecek olası bir lüks merkeze gelince, “Kering veya LVMH ile kıyaslanabilir bir şey yapmak mümkün değil, boyut farklılıkları o kadar büyük ki benzer bir İtalyan merkezi asla var olamayacak”. Ebhardt şöyle anımsıyor: “Bertelli yıllar önce Çinli geliştiricilerle tek bir ağızdan konuşacak İtalyan gruplarından oluşan bir konsorsiyum yaratmayı denemişti ama bundan hiçbir şey çıkmadı”. Bu nedenle Prada, “büyük merkezlerde yoğunlaşan bir dünyada bağımsız kalıyor; bunu yapmak için başkalarının sahip olmadığı bir şeye, Prada'nın sahip olduğu ve sahip olmaya devam edeceği bir şeye sahip olmalısınız”.
Yazar buna inanıyor ve okuyucuya ilgi çekici bir hikaye sunmak için çok çalıştı: “Başlangıçta Prada dünyasına erişim sağlamak çok zordu – itiraf ediyor – kendimi yabancı gibi hissettim. Daha sonra niyetimin ne olduğunu netleştirmeye çalıştım, yani sadece şirkete değil aynı zamanda insanlara da anlatmak.” Başarılı bir çözüm gibi görünüyor: “Kitap, Miuccia'nın sahne arkasında bana 'O ve ben bunu yapmalıydık' demesiyle bitiyor. Birbirimize ne söylediğimizi anlatamam ama benim için kişisel düzeyde de şaşırtıcıydı.”
(Federica Mochi tarafından)
Sergio Marchionne ve Leonardo Del Vecchio hakkında çok satan iki biyografinin de yazarı olan Ebhardt, şirket arşivlerini, tarihi kaynakları, daha önce hiç görülmemiş belgeleri tarayarak ve önemli tanıklıklar sayesinde, Grubun kökenleri ve geleceğe yönelik planlar hakkında şimdiye kadar bilinmeyen ayrıntıları ortaya koyuyor Miuccia Prada ve Patrizio Bertelli'nin oğlu Lorenzo Bertelli'nin hem yönetici hem de aile holdinginin büyük hissedarı olarak görevi devralmaya hazır olduğunu gösteren aile mirasına ilişkin ayrıntılar da dahil. “Diğer aile gruplarından farklı olarak aslında başlamış olan bu veraset sürecini uyguluyorlar.”diyor Ebhardt. Lorenzo'dan başlıyoruz. “Şirkete dahil olmak isteyen oydu ve onlar da bu işin onun eline geçmesini sağlamak için çalışıyorlar” diyor. Ayrıca yaratıcı açıdan bakıldığında Miuccia'nın Raf Simons gibi bir ortak kreatif direktöre sahip olması önemli bir adım, dolayısıyla gerçekten gelecek hakkında düşünüyorlar.”
Prada altın bir dönemde, birkaç yıldır tek bir ritmi bile kaçırmadı ve diğer rakipleriyle ve lüks sektörünün gösterdiği genel yavaşlamayla tamamen tezat oluşturuyor.. Ekim ayının sonunda grup dokuz aylık hesaplarını sundu ve yine Miu Miu'nun itici gücü sayesinde %15 gelir artışı ve 3,8 milyar Euro'nun üzerinde ciro bildirdi. “Belki bu bir tesadüf ama Lorenzo oraya geldiğinden beri tek bir anı bile kaçırmadılar, diye belirtiyor yazar, aile şirketini geleceği olan bir şirkete dönüştürdüler. Şirketi bölümlere ayıran CEO Andrea Guerra ve başkan yardımcısı Paolo Zannoni de geldi. Miu Miu ve Prada dünyanın en iyi performans gösteren markaları arasında yer alıyor ve herkesin Çin'e umutla baktığı üçüncü çeyrekte Miu Miu satışlarını ikiye katladı.” Ebhardt'ın altını çizen bu başarının nedeninin muhtemelen kendisi tarafından bile bilinmediğinin altını çiziyor. Miuccia Prada'nın kendisi: “Sevdiği şeyleri tasarlamaya devam ediyor ve hiç bu kadar çağdaş olmamıştı”.
Kitapta Ebhardt, Leydi'yi dünya sahnesindeki diğer birçok stilistin “ışık yılı ötesinde” olarak tanımlıyor: “Onun çeşitliliğini anlamaya çalıştım, entelektüel açıdan ona en yakın insanlara erişim hakkı tanındı” diye açıklıyor. Stilist Marc Jacobs'la, Pradaphere'in yazarı Micheal Rock'la, Miuccia'nın sanatçı arkadaşı Francesco Vezzoli'yle, bazı mağazalar yaratan Tate Modern'in mimarı Jacques Herzog'la konuştum ve bunun ne olduğuna dair bir fikir edindim. özeldir. 30 yıl önce Miuccia, temsil edilmeyen, modern, özgürleşmiş, kendi tarzına karar veren ve artık çağdaş olan bir kadını çizmeye başladı. erkekler tarafından. Miuccia sevdiği şeyi yapıyor ve hiç bu kadar çağdaş olmamıştı.”
Fransız devlerine meydan okuyabilecek olası bir lüks merkeze gelince, “Kering veya LVMH ile kıyaslanabilir bir şey yapmak mümkün değil, boyut farklılıkları o kadar büyük ki benzer bir İtalyan merkezi asla var olamayacak”. Ebhardt şöyle anımsıyor: “Bertelli yıllar önce Çinli geliştiricilerle tek bir ağızdan konuşacak İtalyan gruplarından oluşan bir konsorsiyum yaratmayı denemişti ama bundan hiçbir şey çıkmadı”. Bu nedenle Prada, “büyük merkezlerde yoğunlaşan bir dünyada bağımsız kalıyor; bunu yapmak için başkalarının sahip olmadığı bir şeye, Prada'nın sahip olduğu ve sahip olmaya devam edeceği bir şeye sahip olmalısınız”.
Yazar buna inanıyor ve okuyucuya ilgi çekici bir hikaye sunmak için çok çalıştı: “Başlangıçta Prada dünyasına erişim sağlamak çok zordu – itiraf ediyor – kendimi yabancı gibi hissettim. Daha sonra niyetimin ne olduğunu netleştirmeye çalıştım, yani sadece şirkete değil aynı zamanda insanlara da anlatmak.” Başarılı bir çözüm gibi görünüyor: “Kitap, Miuccia'nın sahne arkasında bana 'O ve ben bunu yapmalıydık' demesiyle bitiyor. Birbirimize ne söylediğimizi anlatamam ama benim için kişisel düzeyde de şaşırtıcıydı.”
(Federica Mochi tarafından)