Her biri başkasından farklı lezzette olan makarnaya, yeni bir çeşit daha katıldı. Makarna çeşitlerine son katılan ve Uygur Türküleri tarafınca yapılan “kavurma makarnası” da ilgi odağı oldu.
2011 yılında gelen Uygur Türkü Nejat Kurban, doğup büyüdüğü toprakların yöresel lezzetlerini Türkiye’ye taşıdı.
Kurban, burada makarna kavurmasının yanı sıra lağman, polo, ve Uygur pilavı üzere klâsik tatları İstanbullularla tattırıyor.
Mesainin birçoklarını kavurma makarnası alıyor
Sabah erken saatlerde başlayan mesai saatinin ilgi odağı makarna kavurması.
Yapımı zahmetli olan kuru makarna kavurmasının evvel yüksek proteinli un, su, tuz ve yumurta ile hamuru hazırlanıyor.
Dinlenmeye alınan hamur, 3 kere daha yoğrulup bekletildikten daha sonra usta eller tarafınca uzun çubuklar formunda kesimlere ayrılıyor.
yeniden dinlendirilen hamur büyük bir spiral haline getirilerek üzeri yağlandıktan daha sonra tepsiler ortasında üstü kapatılarak bu sefer 5-6 saat sürecek 3. dinlenme basamağına geçiliyor.
Makarnanın yapılışı
Spiral halindeki hamur, elle çekiştirilerek ve tezgaha vurularak kalın bir sicim haline getiriliyor.
Bir parmak uzunluğunda modüllere kesilen sicim biçimindeki hamur, kaynar tuzlu suda 4 dakika haşlanıp soğuk suda yıkanıyor.
Makarnanın tipine nazaran etli, tavuklu yahut sebzeli bir sosta kavrulan makarnanın en değerli materyali kullanılan baharatlar. Kimileri Türkiye’de bulunamayan bu baharatlar Çin’den getiriliyor.
Üzerine susam serpilerek sıcak servis edilen kuru makarna kavurmasına bilhassa hamur işinden vazgeçemeyen gençler istek gösteriyor.
İtalyan makarnasından daha eski bir tarihe sahip
Kurban, makarnanın cet yurdundan geldiklerini belirterek, “Aslında İtalyan makarnasından daha eski bir tarihe sahip. O yüzden Türkiye’de Uygur mutfağını tanıtmak için bu biçimde bir yer açtık.” dedi.
“Bu kadar hoş olmasının niçini zahmetli olması”
Makarnalarının İtalyan makarnasından daha farklı olduğunu anlatan Kurban, “Bizim makarnamızın bu kadar hoş olmasının niçini zahmetli olması. Olağan makarnalar hamur formuna getiriliyor ve kesme kademesine geçiliyor. Biz hamuru yaptığımız vakit 2-3 kere dinlendiriyoruz ve birkaç defa yoğuruyoruz. Yoğurma süreci, hamurun çiğnenebilirliğini artırıyor. daha sonra açık pişirme kademesine geçiyoruz.” diye konuştu.
“Arpadan yapılmış siyah sirke kullanıyoruz”
AA’nın haberine bakılırsa; Kurban, Türkiye’de makarnanın, marketten hazır alınıp haşlanarak tüketildiğini belirterek, şunları söylemiş oldu:
“Bizim meskende makarna deyince annelerimize un alıyoruz. Hamur haline getirilip klasik biçimde yapıyoruz. Olağan günlerde bile yapıyoruz bu yemeği. Annelerimiz hayli ustalaşmış, konutun ortasında bu yemek bir saat ortasında hazır oluyor. Kimi baharatlar Türkiye’de bulunmuyor, yurt haricinden getiriyoruz. 10-11 çeşit baharat kullanıyoruz. Sarımsak, zencefil, salça ve siyah sirke üzere. Türkiye’de beyaz yahut üzüm sirkesi kullanılır. Biz arpadan yapılmış siyah sirke kullanıyoruz. Uzak Doğu’dan getirdiğimiz kuru baharatlar var. Bunları karıştırarak yapıyoruz.” dedi.
2011 yılında gelen Uygur Türkü Nejat Kurban, doğup büyüdüğü toprakların yöresel lezzetlerini Türkiye’ye taşıdı.
Kurban, burada makarna kavurmasının yanı sıra lağman, polo, ve Uygur pilavı üzere klâsik tatları İstanbullularla tattırıyor.
Mesainin birçoklarını kavurma makarnası alıyor
Sabah erken saatlerde başlayan mesai saatinin ilgi odağı makarna kavurması.
Yapımı zahmetli olan kuru makarna kavurmasının evvel yüksek proteinli un, su, tuz ve yumurta ile hamuru hazırlanıyor.
Dinlenmeye alınan hamur, 3 kere daha yoğrulup bekletildikten daha sonra usta eller tarafınca uzun çubuklar formunda kesimlere ayrılıyor.
yeniden dinlendirilen hamur büyük bir spiral haline getirilerek üzeri yağlandıktan daha sonra tepsiler ortasında üstü kapatılarak bu sefer 5-6 saat sürecek 3. dinlenme basamağına geçiliyor.
Makarnanın yapılışı
Spiral halindeki hamur, elle çekiştirilerek ve tezgaha vurularak kalın bir sicim haline getiriliyor.
Bir parmak uzunluğunda modüllere kesilen sicim biçimindeki hamur, kaynar tuzlu suda 4 dakika haşlanıp soğuk suda yıkanıyor.
Makarnanın tipine nazaran etli, tavuklu yahut sebzeli bir sosta kavrulan makarnanın en değerli materyali kullanılan baharatlar. Kimileri Türkiye’de bulunamayan bu baharatlar Çin’den getiriliyor.
Üzerine susam serpilerek sıcak servis edilen kuru makarna kavurmasına bilhassa hamur işinden vazgeçemeyen gençler istek gösteriyor.
İtalyan makarnasından daha eski bir tarihe sahip
Kurban, makarnanın cet yurdundan geldiklerini belirterek, “Aslında İtalyan makarnasından daha eski bir tarihe sahip. O yüzden Türkiye’de Uygur mutfağını tanıtmak için bu biçimde bir yer açtık.” dedi.
“Bu kadar hoş olmasının niçini zahmetli olması”
Makarnalarının İtalyan makarnasından daha farklı olduğunu anlatan Kurban, “Bizim makarnamızın bu kadar hoş olmasının niçini zahmetli olması. Olağan makarnalar hamur formuna getiriliyor ve kesme kademesine geçiliyor. Biz hamuru yaptığımız vakit 2-3 kere dinlendiriyoruz ve birkaç defa yoğuruyoruz. Yoğurma süreci, hamurun çiğnenebilirliğini artırıyor. daha sonra açık pişirme kademesine geçiyoruz.” diye konuştu.
“Arpadan yapılmış siyah sirke kullanıyoruz”
AA’nın haberine bakılırsa; Kurban, Türkiye’de makarnanın, marketten hazır alınıp haşlanarak tüketildiğini belirterek, şunları söylemiş oldu:
“Bizim meskende makarna deyince annelerimize un alıyoruz. Hamur haline getirilip klasik biçimde yapıyoruz. Olağan günlerde bile yapıyoruz bu yemeği. Annelerimiz hayli ustalaşmış, konutun ortasında bu yemek bir saat ortasında hazır oluyor. Kimi baharatlar Türkiye’de bulunmuyor, yurt haricinden getiriyoruz. 10-11 çeşit baharat kullanıyoruz. Sarımsak, zencefil, salça ve siyah sirke üzere. Türkiye’de beyaz yahut üzüm sirkesi kullanılır. Biz arpadan yapılmış siyah sirke kullanıyoruz. Uzak Doğu’dan getirdiğimiz kuru baharatlar var. Bunları karıştırarak yapıyoruz.” dedi.